Frakt och leveransvillkor
Korrekt leveransadress och telefonnummer vid avisering ska anges vid order.
Fraktkostnaden anges i orderbekräftelsen och vi levererar inom hela Sverige, utom öar utan fast broförbindelse. I så fall sker leverans till närmaste terminal på fastland.
När beställning görs behöver vi veta att en lastbil/lastbil med släp kan komma fram till dig, d.v.s. att du har en farbar väg. Efter att vi bokat in din leverans ger speditören dig ett besked via mail om leveransprocessen och de hör av sig dagen innan eller samma dag om leveranstid.
Köparen måsta vara på plats vid leveransen för att skriva på att du har mottagit godset. Om så inte är fallet så lämnar vi två alternativ:
1. Sändning kan hämtas på terminal vid överenskommen tidpunkt.
2. Sändning körs ut under visst kortare tidsintervall mot extra debitering efter överenskommelse med dig.
Vid hemtransport ingår leverans till tomtgräns och godset lossas med bakgavellift, vidare bärhjälp ingår ej. Gods bredare än 2,4 meter kräver truck för lossning.
Det är mottagarens skyldighet och ansvar, om fraktbolaget kräver hjälpmedel såsom truck, traktor, kranbil eller hjullastare, att möjliggöra avlastningen, vilket då aldrig kan debiteras FönsterFint.
Likaså kan extra kostnader för eventuella förseningar orsakade av fraktbolaget aldrig debiteras Fönsterfint.
Felaktig avisering samt avsaknad av hjälp vid avlastning på slutdestinationen medför extra kostnader i form av merarbete samt extra fraktkostnader. Dessa extra kostnader faktureras ovillkorligen köparen. Om avtalad leveranstidpunkt senareläggs av köparen debiteras varorna på avtalad leveransvecka, och efter orderbekräftelsens specifikation. Kostnader för lagerhållning debiteras vid leveranstillfället.